Kotva
ŠKOLA NABÍZÍ

Střední škola elektrotechniky a strojírenství nabízí zájemcům o studium výběr z mnoha oborů - maturitních i učebních. Uchazeči si mohou vybrat z 12 oborů elektrotechnického, strojírenského i ekonomického zaměření. Přijďte se podívat ve Dnech otevřených dveří k nám do školy a vybrat si ze široké nabídky maturitních i učebních oborů. 

  

 

 

 

 
 
Šablony

 

 

Od 1.9.2017 do 31.8.2019 je SŠES realizátorem projektu s názvem: „Zvyšování kvality vzdělávání na SŠES Praha“,reg.č.CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_ 042/0005226 v rámci Výzvy č. 02_16_042 - Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro SŠ a VOŠ I, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV).

 

Informace o projektu (Velikost: 374.2 kB)

 
 
Stipendium pro žáky školy
 
 
Virtuální prohlídka školy

 
 
Schránka důvěry
 
 
Kalendář akcí
12. školní týden
Počítadlo
Online:
15

Dnes:
175

Posledních 7 dní:
5723

Posledních 30 dní:
23168

Celkem:
172930

29. 11. 2018 - DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
 
 
Mapa webu
A
A
A

Péče o žáky s dysfunkcemi a pedagogická podpora cizinců

Zobrazeno: 291x |

Výchovné a kariérní poradenství

Výchovné poradenství zajišťuje úsek teoretického vyučování. Výchovní poradci jsou informováni třídními učiteli o problémových žácích, vedou evidenci žáků se specifickými poruchami učení a spolupracují s PPP v Praze 10. Spolupráce je využívána zejména pro řešení rodinných a osobních problémů žáků a pro diagnostikování SPU.

V průběhu školního roku pracujeme s integrovanými žáky, tedy žáky se specifickými poruchami učení. Jsou zařazeni v běžných třídách a je jim v případě potřeby věnována individuální péče. O žáky se starají třídní učitelé ve spolupráci s výchovnými poradci a PPP Praha 10. Všichni učitelé pracují s těmito doporučeními:

  1. Tolerují zhoršenou úroveň písma ve všech předmětech.
  2. Při ověřování znalostí upřednostňují ústní formu, přitom hodnotí spíše celkovou sumu vědomostí.
  3. Při písemných zkouškách dávají dostatek času na vypracování úlohy a kontrolu, aby se žák zbavil časového stressu.
  4. Při hodnocení diktátů a pravopisných cvičení berou učitelé ohled na specifické chyby.
  5. Vždy si ověřují, zda žák pochopil zadání úkolu.
  6. V matematice zvlášť hodnotí postup práce a výpočet, aby celková známka nebyla příliš poznamenána obtížemi v numerických výpočtech.
  7. Po selhání při zkoušce vždy umožní opravu.
  8. Ohodnotí i malé úspěchy, a dodávají tak žákovi sebevědomí, aby ztratil strach ze zkoušek.

 

U našich žáků je nejčastěji diagnostikována dysgrafie a dysortografie. Žáci s těmito poruchami mají problémy zejména při výuce českého jazyka, cizích jazyků a technické dokumentace. Formy prověřování znalostí učiva jsou pro tyto žáky upraveny, dostávají delší časový limit, předtištěné texty, je jim poskytován individuální přístup a osobní konzultace. Tito žáci si mohou sami zvolit vhodnou formu zkoušení.


UPOZORNĚNÍ - PPP má dočasně změnu umístění - viz dokument ke stažení zde (Velikost: 282.36 kB).



Pedagogická podpora cizinců

V rámci podpůrných opatření, která nám stanovují školská pedagogická zařízení, probíhá ve škole pedagogická podpora žáků - cizinců. Vybraní žáci se seznamují se základy českého jazyka ve vyhrazených hodinách po vyučování. Dle doporučení z pedagogicko-psychologických poraden či speciálně pedagogických center může výuka probíhat 2 nebo 3 vyučovací hodiny. V současné době je na naší škole poskytnuta pedagogická podpora žákovi z Mongolska a žákyni z Ukrajiny. Výuka probíhá výhradně v českém jazyce, pracujeme s učebnicí Čeština pro cizince (učebnice a pracovní sešit), která má doložku MŠMT.

Dle potřeb žáků se zaměřujeme na:
- dialogy (poslech CD) – interpretace, odpovědi na otázky;
- slovní zásobu,
- gramatiku (výklad gramatiky a náležitá cvičení),
- čtení (čtecí text s aktivitami a úlohami na nácvik čtení s porozuměním),
- výslovnost,
- práci s literárním textem.

Cílem pedagogické podpory je motivovat žáky k učení, posílit jejich sebejistotu mluvit a psát českým jazykem.